Hva er sosiale medier? 

Sosiale Medier er kanaler som er utviklet for å kunne dele og skape innhold og har blitt en del av de flestes hverdag, noe som gir bedrifter en unik mulighet til å nå det riktige publikumet. Facebook, Instagram, SnapChat og Linkedin er engasjerende og inspirerende, og svært nyttig for bedrifter når de skal gjøre et produkt eller tjeneste kjent blant riktig målgruppe, og ønsker å skape mer trafikk til sin hjemmeside. 

Hvorfor bør din bedrift annonsere gjennom Sosiale Medier?

Les mer om hvorfor din bedrift bør benytte seg av sosiale medier i sin markedsføring på nett: 

1. Økt relevant trafikk

Gjennom markedsføring i sosiale medier er det mulig å nå et bredt, men målrettet publikum med tilpasset budskap. Dette øker sjansen for å oppnå økt og mer relevant trafikk til din nettside eller landingsside.

2. Merkevarebygging

Sosiale medier egner seg godt for merkevarebyggende markedsaktiviteter ved å skape engasjement og oppmerksomhet.

3. Konkret segmentering

Markedsføring gjennom sosiale medier lar bedrifter spisse budskapet mot et nøye målrettet publikum. Du kan nå ut til riktige personer basert på følgende segmenteringsmuligheter: 

  • Demografi (kjønn, alder)

  • Geografi (Land, fylke, by)

  • Atferd

  • Interesser


Dette gjør at bedrifter kan skape relevant innhold for sin målgruppe, og det er lettere å treffe de som faktisk er interessert i det du har å tilby.

Kontakt oss her, om du vil vite mer om annonsering gjennom sosiale medier. 

Hvilken type sosiale medier er riktig for min bedrift?

Facebook, Instagram, LinkedIn og Snapchat er alle eksempler på sosiale medier bedrifter kan annonsere gjennom. Les mer om forskjellen på de ulike plattformene og hvilke muligheter de gir.

Facebook & Instagram: Nå ut til spesifikke personer med visuell bildedeling 

Facebook og Instagram har millioner av brukere hver dag, og det er derfor stort potensiale for å treffe de riktige menneskene gjennom svært målrettet segmentering. Gjennom plattformene kan annonsører benytte seg av bilde og videoannonser, samt annonser for kjøp i nettbutikker, hvilket gjør at både store og små bedrifter kan lykkes med annonsering på Facebook og Instagram

Vil du vite mer om Facebook og Instagram annonsering? Kontakt oss her.

Facebook_Instagram

LinkedIn: Treff beslutningstakere i B2B

LinkedIn er den største plattformen for profesjonelle nettverk, og plattformen bruker medlemsprofilene til brukerne sine for målretting. Dette gjør det mulig å målrette annonsene svært nøyaktig basert på:

  • Jobb (tittel, stilling, funksjon)
  • Bedrift (navn, størrelse, industri)
  • Skole (hvilken skole, studiegrad, studiefelt)

Vil du vite mer om annonsering på Linkedin? Kontakt oss her.

linkdin-2

Snapchat: Kanalen for å nå den yngre målgruppe 

På SnapChat kan man annonsere gjennom Snap Ads, Geo-filter og Lenses. Siden en en stor andel av Snapchat brukerne er mellom 18 og 29 år, er det gode muligheter til å nå den yngre målgruppen. Snapchat er en kreativ kanal, og det er tilrettelagt for å skape engasjerende og kreativt innhold. 

Vil du vite mer om annonsering på SnapChat? Kontakt oss her.

snapchat-2

Slik leverer vi sosiale medier for våre kunder 

 

Målsetting & strategi:

Første steg i prosessen er en gjennomgang med din rådgiver, som skal følge deg løpende gjennom hele samarbeidet. Vi gjør en kartlegging for å komme frem til hvilken type annonsering som er riktig for at din bedrift skal nå sine mål, deretter blir en strategi utarbeidet i tråd med dette.

Innsikt & oppsett:

Vi er opptatt av å gjøre oppsettet av annonseringen grundig og bruker alltid mye tid på det, for å få et godt utgangspunkt for å skape resultater videre. Derfor trenger vi så mye relevant informasjon og innsikt som mulig, om bedriftens virksomhet og deres produkter eller tjenester. Når avtalen er på plass og strategien er lagt, sørger din rådgiver for å få samlet inn all relevant informasjon fra dere, for at vårt produksjonsteam kan gå i gang med konto og annonse-oppsett, samt design av annonser om det er ønskelig.

Annonsering & optimalisering:

Så fort våre eksperter er ferdig med oppsett av annonseringen, går vi live. Deretter starter arbeidet med den løpende optimaliseringen for å sørge for at din bedrift får utbytte av markedsføringen måned for måned. 

Løpende optimalisering vil si at våre eksperter jevnlig jobber med annonseringen, og gjør nødvendige endringer for at din bedrift skal oppnå sine mål. 

Rådgivning & rapportering:

Vi ønsker å gi våre kunder transparens gjennom hele samarbeidet. Derfor er det viktig for oss å opprettholde en høy kvalitet, hva gjelder oppfølging og rapportering av resultater for å skape et god samarbeid. Hver måned vil resultatene oppnådd gjennom annonseringen sammenfattes i en rapport og gjennomgåes med deg av din rådgiver. På den måten har du som kunde alltid oversikt over hva markedsføringen genererer, og vi kan løpende endre strategi om vi ser at noe ikke fungerer.

Kontakt oss her om du vil vite mer om hvordan vil leverer annonsering gjennom Sosiale Medier til våre kunder.

Emilie-nettside-photoshop

Hvordan prissettes annonsering i sosiale medier?

Ved annonsering i sosiale medier betaler man for klikk, visninger og konverteringer. Kostnadene avhenger av kanal, størrelse på kampanje og hvilke mål man ønsker å oppnå. Mulighetene er mange, og dette er en type annonsering som passer uansett om du er en stor eller liten bedrift, da kostnadene varierer avhengig av størrelse på annonsebudsjett og volum av annonsedesign.

Kunder vi har levert annonsering i sosiale medier for

Her kan du lese mer om hvordan våre kunder har lykkes med annonsering i sosiale medier.

Ønsker du hjelp med annonsering på Sosiale Medier?

Synes du annonseringer på sosiale medier høres spennende ut? Da tar vi gjerne en prat med deg om ditt potensiale for vekst, og hvordan vi kan skape gode resultater for din bedrift.

Kontakt oss her eller fyll ut skjema nedenfor. 

 

Vil du vite mer?