Oppnådde økt oppdragsmengde og topplassering i Googles søkemotor
Firesafe er en landsdekkende totalleverandør av alle former for brannsikring, med fokus på både B2B og B2C markedet. Etter å ha vært på frokostseminar hos Solid Media, inngikk vi et samarbeid der vår oppgave var å gjøre Firesafe så synlig som mulig i Googles søkemotor.

Resultater
Etter en analyse av Firesafes digitale synlighet, kom vi frem til at den beste måten å skape gode resultater for de var gjennom søkeannonsering i Google Ads og organisk arbeid gjennom Søkemotoroptimalisering.
Sammen med Firesafe gjorde vi en omfattende søkeordsanalyse for å finne ut hvilke søkeord det søkes mest etter, og hvilke som var viktigst for de å være synlig på. Det ble avdekket at ordet «brannsikring» er veldig viktig for Firesafe, men at de ikke var synlige med dette ordet i Google sin søkemotor. Etter strategisk målrettet arbeid med en rekke søkeord forbedret Firesafe sine plasseringer gradvis måned for måned, og endte etter noen måneder opp med å ha en rekke topplasseringer i Google sin søkemotor, blant annet på ordet «brannsikring». Firesafe merket raskt at Søkemotoroptimalisering og Google Ads arbeidet resulterte i en rekke innkommende leads til hjemmesiden, som igjen førte til mange nye oppdrag.
