Satset på markedsføring gjennom Google Ads og oppnådde markant økning i antall leads
Bilkollektivet ble startet i 1995, og er Norges største bildelingsselskap. Det er en non-profit medlemsbedrift som ble startet med et ønske om å bidra til grønnere byer og et bedre miljø. Du kan lese mer om de her www.bilkollektivet.no. Bilkollektivet har et formål om å fullt ut erstatte medlemmenes behov for egen privatbil. Vår oppgave var å finne nye måter å treffe potensielle medlemmer på, og på den måten øke antall innmeldinger.

Resultater
For å kunne være tilstede der potensielle medlemmer søkte etter tjenestene Bilkollektivet tilbyr, satt vi i gang med søkeannonsering gjennom Google Ads.
I praksis betyr det at vi satt opp ulike søkeannonser for Bilkollektivet som kom til syne i Googles søkemotor når potensielle medlemmer søkte på bestemte søkeord og fraser. Disse søkeordene og søkefraser ble nøye utvalgt basert på innhold på nettsiden, ønsker fra kunden og søkehistorikk fra Google.
Ved å skape tydelige og interesseskapende annonsetekster og hundrevis av korte og lange søkefraser, fikk vi testet ulike budskap og kartlagt hva nye medlemmer søkte på før de meldte seg inn. Underveis så vi på hvilke søkeord og fraser som presterte best og optimaliserte annonseringen i henhold til det som ga resultater, og justerte budsjettene deretter.
I løpet av en periode på 5 måneder har Google Ads skaffet Bilkollektivet 75 nye medlemmer. Dette er basert på First-click resultater som betyr at kanalen kunden først gikk igjennom for å komme til Bilkollektivets side blir kreditert, selv om kjøpet blir gjort i opptil 30 dager etterpå.
