Satset på digital markedsføring – merket markant økning i antall kundehenvendelser og nye oppdrag
Autoteam har drevet kjøreskole i mer enn 20 år og har hatt en jevn strøm av fornøyde kunder. Utfordringen deres var å bli mer synlige på nett, for å tiltrekke seg kunder som ikke hadde kjennskap til de fra før. Vi bisto med digital markedsføring, noe som resulterte i økt antall kundehenvendelser og mange nye oppdrag. De måtte til og med ansette en ny kjørelærer for å håndtere alle henvendelsene de fikk. WOW!

Resultater
For å skape synlighet begynte vi med Google Display-annonsering. Display annonseringen gav noe respons, men vi ønsket å øke trafikken enda mer og satte i gang Google SØK for å oppnå dette.
Rapportene viste at SØK fungerte svært godt, derfor la vi alt trykket på søkeannonsering noe som raskt ga enda bedre resultater. Autoteam fylte opp flere trafikale grunnkurs enn tidligere og fikk mange nye oppdrag. De viktigste grunnene til at Autoteam har lyktes så godt med Google Ads-annonsering, er tett dialog med rådgiver og løpende rapportering underveis. Dette har gitt oss både god innsikt i kundens behov, men også viktig kunnskap om målgruppe og markedet,. Dette bidro til at vi kunne ta høyde for eksterne faktorer og planlegge for naturlige svingninger. Ett eksempel er sesongsvingningen i desember, hvor kjøreskolene har liten aktivitet på grunn av eksamener og tentamener. Vi begrenset derfor annonseringen i julemåneden og satte i stedet inn kruttet da etterspørselen økte på nyåret!
