Doblet antall henvendelser på nettsiden etter digital annonsering
Advokatfirmaet Robertsen er et advokatfirma med lang erfaring med å bistå privatklienter og næringsdrivende. Siden 1987 har de jobbet og spesialisert seg på erstatningsrett og forsikringsrett.
Vi har jobbet med Advokatfirmaet Robertsen en god stund nå, og i begynnelsen av samarbeidet jobbet vi med å øke deres underside www.personskadesiden.no sin tilstedeværelse på nett ved hjelp av digital annonsering. Videre har vi rettet samarbeidet mot å fremme Advokatfirmaet Robertsen som helhet, og å fokusere på deres tjenester innen forsikringsrett og erstatningsrett. Slik ønsket de å øke henvendelser fra potensielle kunder på www.robertsen.no.

Resultater
Siden oppstart av samarbeidet har antall henvendelser mer enn doblet seg! Dette er grunnet fokuset på firmaet som helhet og deres tjenester i søkeannonseringen. I tillegg til å oppnå en stor økning i henvendelser som de ønsket seg har trafikken også økt på grunn av vårt samarbeid. Fokuset på tjenestene deres i annonseringen har vært effektivt på begge punkter. Med annonser direkte rettet mot forsikringsrett har trafikken inn på nettstedet fra søkeannonsene de har kjørt økt med 166%!
Løsning
Solid Media har fått være med helt fra begynnelsen av Advokatfirmaet Robertsens annonsering. Vi har satt opp sporinger på siden for å kunne følge med på resultatene av markedsføringen og satt opp søkeannonser basert på deres mål. Søkeannonsene vi har satt opp har vært rettet mot forsikringsrett og erstatningsrett. Dette var et verktøy for å være synlige for brukere som aktivt søker etter disse temaene. Vi har også justert budsjetter løpende, og et økt trykk på annonsene har ført til økningen i engasjement vi har sett!