Oppnådde 270 % økning i leads og 227 % økning i salg etter fem måneder med samarbeid
Bigblu tilbyr eget bredbåndsnett og satellittbredbånd til hjem, hytter, bedrifter og det offentlige, og har i dag over 10.000 kunder i Norge. De arbeider for å utvide dekningen i grisgrendte strøk og har gjennom de siste årene blitt tildelt offentlig støtte for utbygging i distrikts norge.
Med en større satsning på digital markedsføring ønsket BigBlu å oppnå flere henvendelser gjennom nettsiden www.bigblu.no og på telefon. Les mer om hvordan vi har bistått BigBlu med annonsering i ulike digitale kanaler, som igjen har ført til en betydelig økning i leads og salg.

Resultater
I arbeidet med digital markedsføring for BigBlu har vi både kjørt kampanjer og løpende annonsering for å oppnå synlighet. Vi har kombinert push og pull aktiviteter, for å nå ut til størst andel av målgruppen og potensielle kunder. I første omgang hadde vi fokus på søkeannonsering gjennom Google Ads, og jobbet strategisk med å oppnå synlighet på relevante søkeord og søkefraser. På den måten gjorde vi Bigblu synlig i Googles søkeresultat, når målgruppen aktivt søkte etter produktene de tilbyr.
Etter noen måneder med søkeannonsering, supplerte vi annonseringen med løpende bannerannonsering for å skape enda større synlighet på nett. Vi benyttet display ads, som er Googles bannerannonsering samt Facebook annonser med et tydelig budskap og bilder. Gjennom disse merkevarebyggende aktivitetene oppfordret vi potensielle kunder til å ta kontakt. I tillegg til en always on strategi med søkeannonsering og bannerannonsering som er blitt kjørt løpende, har det også blitt annonsert med kampanjer lokalt i bestemte geografiske områder. Allerede etter fem måneder med samarbeid hadde BigBlu oppnådd en økning på 270% i antall leads, og 227% økning i salg.
