Oppnådde økt omsetning i nettbutikken gjennom digital markedsføring
Lysbutikken.no er en norsk nettbutikk og leverandør av alt man trenger innen belysning. De hadde god erfaring med digital markedsføring, spesielt Søkemotoroptimalisering, men ønsket enda bedre resultater. Vi så at Lysbutikken.no hadde stort potensiale til å øke salget i nettbutikken gjennom å spisse strategien for digital markedsføring. Vi bisto med vår ekspertise på Google Ads , noe som resulterte i økt omsetning.

Resultater
Etter en analyse av tidligere markedsaktiviteter på nett og potensiale i Lysbutikken’s segment, fant vi ut at det var mye å hente.
Vi fokuserte på Google Ads, og testet først ut Google SØK. Vi fikk ikke de ønskede resultatene og valgte derfor å legge om strategien med fokus på Google Shopping. Vi bisto kundens webbyrå for å få satt opp Shopping feed på korrekt måte, før vi satt i gang med annonseringen. For en nettbutikk er det vanlig å måle effekten av annonseringen ved å se på hvor mye omsetning annonseringen genererer (på fagspråket heter det ROAS). Derfor var det naturlig at vi i denne sammenhengen styrte annonsene etter best mulig ROAS. De første månedene brukte vi mye tid på å optimalisere og finne de beste strategiene. Etter fire måneder lå vi stabilt på 14 i ROAS, og kunden har økt omsetningen betraktelig og funnet en ny kanal som generer mye salg!
