Oppnådde 500 % økning i nedlastning av billetter og 18 % økning i antall besøkende ved hjelp av digital markedsføring

Boligmessen arrangerer hvert år de største og mest inspirerende boligmessene i skandinavia, der målgruppen er alle som eier bolig, eller har planer om å pusse opp. Vi fikk i oppdrag å tiltrekke mennesker til Boligmessene i Oslo, Bergen og Steinkjer gjennom digital markedsføring.

Kunde
Boligmessen
Kategori
Online Konverteringer
Produkt
Google ads og Rådgivning
Oppnådde 500 % økning i nedlastning av billetter og 18 % økning i antall besøkende ved hjelp av digital markedsføring

Løsning

Målsetningen var å få flest mulig mennesker til å laste ned gratis billett som skulle benyttes på messen. Vi skulle også se om vi kunne tiltrekke flere besøkende til messene til en kostnadsmessig lavere pris.

Vi valgte å kombinere Google Display annonsering og søkeannonsering gjennom Google Ads. For å være helt sikre på hva målgruppen responderte best på, ble det i starten kjørt ulike tester på forskjellig design og budskap. Vi lærte blant annet at det ene designet funket veldig bra i en by, mens et annet design fungerte best i en annen, hvilket var nyttig informasjon for Boligmessen å ta med seg videre. Vi hadde tett dialog med kunden ukentlig så begge parter hadde god innsikt i utviklingen. Vi sporet på antall nedlastede billetter, slik at vi hele tiden visste hvor nært vi lå målet for den aktuelle kampanjen. For å kvalitetssikre rapporteringen kontrollsjekket vi disse tallene med kundens egen sporing i backend på nettsiden. Kombinasjonen av å kjøre søkeannonsering og Google Display annonsering viste seg å være svært vellykket og resulterte i 500% økning i nedlastede billetter og en økning på 18% i antall besøkende sammenlagt i Oslo, Bergen og Steinkjer!

Relaterte kundecaser

Motek

Satset på digital markedsføring - økte salg og synlighet på nett

Les mer

We Norwegians

Lønnsom markedsføring, og redusert kost per konvertering gjennom digital annonsering

Les mer

Advokatfirmaet Robertsen

Satset på digital markedsføring og oppnådde økning i antall henvendelser gjennom nettsiden

Les mer

Møtebooking Norge

Lønnsomt samarbeid og økning i leads gjennom digital markedsføring

Les mer

Dreamwork

Oppnådde betraktelig økning av leads gjennom digital markedsføring

Les mer

OscarsborgOperaen

Økte publikumstallet med 12% og fikk rekordår i 2019, ved hjelp av digital markedsføring

Les mer

Bilkollektivet

Satset på markedsføring gjennom Google Ads og oppnådde markant økning i antall leads

Les mer

Vil du vite mer?

FINN OSS

Akersgata 5

RING OSS

21 42 42 80