Oppnådde 500 % økning i nedlastning av billetter og 18 % økning i antall besøkende ved hjelp av digital markedsføring
Boligmessen arrangerer hvert år de største og mest inspirerende boligmessene i Skandinavia, der målgruppen er alle som eier bolig, eller har planer om å pusse opp. Vi fikk i oppdrag å tiltrekke mennesker til Boligmessene i Oslo, Bergen og Steinkjer gjennom digital markedsføring.

Resultater
Målsetningen var å få flest mulig mennesker til å laste ned gratis billett som skulle benyttes på messen. Vi skulle også se om vi kunne tiltrekke flere besøkende til messene til en kostnadsmessig lavere pris.
Vi valgte å kombinere Google Display annonsering og søkeannonsering gjennom Google Ads. For å være helt sikre på hva målgruppen responderte best på, ble det i starten kjørt ulike tester på forskjellig design og budskap. Vi lærte blant annet at det ene designet funket veldig bra i en by, mens et annet design fungerte best i en annen, hvilket var nyttig informasjon for Boligmessen å ta med seg videre. Vi hadde tett dialog med kunden ukentlig så begge parter hadde god innsikt i utviklingen. Vi sporet på antall nedlastede billetter, slik at vi hele tiden visste hvor nært vi lå målet for den aktuelle kampanjen. For å kvalitetssikre rapporteringen kontrollsjekket vi disse tallene med kundens egen sporing i backend på nettsiden. Kombinasjonen av å kjøre søkeannonsering og Google Display annonsering viste seg å være svært vellykket og resulterte i 500% økning i nedlastede billetter og en økning på 18% i antall besøkende sammenlagt i Oslo, Bergen og Steinkjer!
