Økte salget med 43% fra tidligere år

Villeroy & Boch arrangerer årlige lagersalg i de nordiske landene. Med en klar strategi for annonsering i digitale kanaler, bidro vi til å øke oppmerksomheten rundt lagersalgene – noe som ga Villeroy & Boch en markant vekst i salgstallene sammenlignet med tidligere år.

Kunde
Villeroy & Boch
Kategori
Offline Konverteringer
Produkt
Rådgivning og Sosiale medier
Økte salget med 43% fra tidligere år

Løsning

I samarbeid med kunden analyserte vi behov, budsjett og målgruppe, før vi så på hvilke kanaler som ville gi best effekt.

Valget falt på Facebook og Instagram for å skape oppmerksomhet rundt lagersalget. God tid i forkant av lagersalget startet vi testing av ulike annonser for å se hva som ga best resultater. Basert på disse resultatene la vi strategien for hovedkampanjen. Strategien viste seg å fungere veldig bra noe som har resultert i at den har blitt brukt flere ganger i ettertid. Annonseringen førte til en økning i salget med 40 prosent i Norge og 46 prosent i Sverige sammenlignet med året før!

Relaterte kundecaser

Advokatfirmaet Robertsen

Satset på digital markedsføring og oppnådde økning i antall henvendelser gjennom nettsiden

Les mer

Bigblu

Oppnådde 270 % økning i leads og 227 % økning i salg etter fem måneder med samarbeid

Les mer

Motek

Satset på digital markedsføring - økte salg og synlighet på nett

Les mer

We Norwegians

Lønnsom markedsføring, og redusert kost per konvertering gjennom digital annonsering

Les mer

Møtebooking Norge

Lønnsomt samarbeid og økning i leads gjennom digital markedsføring

Les mer

Dreamwork

Oppnådde betraktelig økning av leads gjennom digital markedsføring

Les mer

OscarsborgOperaen

Økte publikumstallet med 12% og fikk rekordår i 2019, ved hjelp av digital markedsføring

Les mer

Vil du vite mer?

FINN OSS

Akersgata 5

RING OSS

21 42 42 80