Økte salget med 43% fra tidligere år

Villeroy & Boch arrangerer årlige lagersalg i de nordiske landene. Med en klar strategi for annonsering i digitale kanaler, bidro vi til å øke oppmerksomheten rundt lagersalgene – noe som ga Villeroy & Boch en markant vekst i salgstallene sammenlignet med tidligere år.

Kunde
Villeroy & Boch
Kategori
Offline Konverteringer
Produkt
Rådgivning og Sosiale medier
Økte salget med 43% fra tidligere år

Løsning

I samarbeid med kunden analyserte vi behov, budsjett og målgruppe, før vi så på hvilke kanaler som ville gi best effekt.

Valget falt på Facebook og Instagram for å skape oppmerksomhet rundt lagersalget. God tid i forkant av lagersalget startet vi testing av ulike annonser for å se hva som ga best resultater. Basert på disse resultatene la vi strategien for hovedkampanjen. Strategien viste seg å fungere veldig bra noe som har resultert i at den har blitt brukt flere ganger i ettertid. Annonseringen førte til en økning i salget med 40 prosent i Norge og 46 prosent i Sverige sammenlignet med året før!

Relaterte kundecaser

Motek

Satset på digital markedsføring - økte salg og synlighet på nett

Les mer

We Norwegians

Lønnsom markedsføring, og redusert kost per konvertering gjennom digital annonsering

Les mer

Advokatfirmaet Robertsen

Satset på digital markedsføring og oppnådde økning i antall henvendelser gjennom nettsiden

Les mer

Møtebooking Norge

Lønnsomt samarbeid og økning i leads gjennom digital markedsføring

Les mer

Dreamwork

Oppnådde betraktelig økning av leads gjennom digital markedsføring

Les mer

OscarsborgOperaen

Økte publikumstallet med 12% og fikk rekordår i 2019, ved hjelp av digital markedsføring

Les mer

Bilkollektivet

Satset på markedsføring gjennom Google Ads og oppnådde markant økning i antall leads

Les mer

Vil du vite mer?

FINN OSS

Akersgata 5

RING OSS

21 42 42 80