Lønnsom markedsføring, og redusert kost per konvertering gjennom digital annonsering
We Norwegians er et norsk motemerke som designer bærekraftig og etisk produserte klær i ull, og driver nettbutikken www.wenorwegians.no. Utgangspunktet for samarbeidet var at We Norwegians ville få ned kost per konvertering og gjøre markedsføringen på nett mer lønnsom. Dette ønsket We Norwegians hjelp med, og det var gledelig for oss å kunne bistå med vår kompetanse.

Resultater
Før vi startet annonseringen hadde vi tett dialog med kundens webbyrå for å sikre en god produktfeed, som skulle brukes i annonseringen. Deretter satt vi gang med søke og shopping annonsering gjennom Google Ads, for å skape tilstedeværelse i Googles søkeresultat når potensielle kunder søkte etter produkter We Norwegians tilbyr. Vi brukte mye tid i starten på å teste søkeord og budsjetter, og hadde hele veien en klar plan for hvordan vi skulle mate algoritmene. På den måten kunne vi videre fokusere på smart shopping, med målsetning om å oppnå lønnsomhet. Etterhvert utvidet vi markedsføringen gjennom Google Ads til å inneholde RDA, som er Googles responsive bannerannonsering. Det ble gjort for å skape en enda sterkere tilstedeværelse på nett, gjennom å benytte merkevarebyggende annonser kombinert av tekst og bilde.
Ved å teste mye i starten greide vi gjennom strategisk arbeid å gjøre markedsføringen lønnsom og sørge for at kost pr konvertering ble redusert.
