Havnet på Googles førsteside etter kun tre uker!
Anker Renhold leverer renholdstjenester for bedrifter og privatpersoner i Oslo og Viken. Med lang erfaring, mange kunder og gode referanser ønsket Anker Renhold å øke kundebasen ytterligere ved å bli mer synlige digitalt. De ønsket spesielt å øke trafikken på tjenestesidene rettet mot renhold for bedrifter. Vi har hjulpet dem med strukturering og optimering av siden i tillegg til innholdsproduksjon fra et SEO-perspektiv.

Resultater
Bare tre uker etter våre første optimeringer ble innført gikk Anker Renhold fra side syv til side én på Google på søkeordet “renhold”. På ett år har synligheten og lønnsomheten økt enda mer. Bare antall telefonhenvendelser har økt med 130%.
Ved å lage et tydeligere skille mellom privattjenestene og bedriftstjenestene deres fikk vi sikret at de ulike sidene på nettstedet tydelig kommuniserte den spesifikke sidens budskap. Dette gjorde at antall brukere på siden økte med 20% det siste året. Det er også en gjennomsnittlig økning på 31% i hvor mange sider de besøkende er innom på nettstedet per økt. Det vil si at flere finner relevant innhold og blir på nettstedet lenger.
Artiklene vi har hjulpet Anker Renhold å produsere har også skutt opp på topp 5 av nettstedets mest besøkte sider. Informasjonsartiklene har hittil resultert i tre rangeringer på Googles førsteside.
Løsning
En stor del av problemet med Anker Renholds nettside i utgangspunktet var at den ikke var strukturert på en måte som tydelig viste frem hva de drev med. Siden det ikke var tydelig nok skille mellom tjenestene på nettstedet hindret det dem i å optimere for de ulike typene rengjøring de tilbød. Det var rett og slett ikke tydelig nok at de møtte potensielle kunders ønsker når de søkte etter renholdstjenester. Etter en analyse av kundens behov og målsetting satte vi i gang med søkemotoroptimaliseringen. Med ulike grep for å tydeliggjøre deres rolle som renholdsfirma klarte Anker Renholds nettside å hoppe fra 7. til 1. side på i Googles søkemotor på ordet “renhold”. Vi jobbet også med sidestrukturen ved å lage flere undersider som spesifiserte de ulike typene tjenester de tilbød. Med egne sider med godt innhold som spesifiserte de ulike temaene som var relevant for dem gjorde vi bredden av innholdet på siden enda tydeligere for søkemotoren. For det tredje produserte vi artikler som var optimert for organisk synlighet. Vi fokuserte på generelle artikler som svarte på populære spørsmål knyttet til renhold. Ved å lage innhold som rettet seg tydelig mot hva brukerne søker etter fikk Anker Renhold altså flere sider med høyere synlighet.
