Antall henvendelser økte med 142% på bare én måned med annonsering!

Med mål om å øke antall leads og henvendelser på nettsiden til Fjellvann, jobbet vi tett sammen med å målrette både søkeannonser i Google søkeresultatet og RDA (Responsive Display Ads). Etter kun én måned med annonsering økte henvendelsene på siden med hele 142%!

Utfordring

Fjellvann utvikler nettsider og brenner for å lage gode brukeropplevelser på nett. De tilbyr både oppsett av nettsider og drift. Fjellvann har tidligere prøvd å gjøre digital annonsering selv, men kom til oss fordi de ønsket hjelp med å øke antall leads og henvendelser.

Resultatet

Gjennom målrettet arbeid med både søkeannonser i Google søkeresultatet og RDA (Reponsive Display Ads), økte henvendelsene på siden med hele 142% på kun én måned! Fokuset på digital annonsering har ført til flere leads gjennom alle målte kanaler (telefon, mail og kontaktskjema). Dette, i sammenheng med økt CTR (klikkrate) etter oppstart, viser tydelig at trafikken annonsene har ført til siden er mer relevant.

142%
Flere leads
x2
Klikkrate

"Jobben Solid Media gjør på annonsering er både lønnsom og oppleves som strukturert og gjennomtenkt. Dette gjør at vi også er trygge på å anbefale våre egne kunder til å bruke dere. Dere har et hyperfokus på håndfaste resultater og lønnsomhet uten noe tull, det gjør at jeg føler meg ivaretatt som kunde og trygg på samarbeidet videre.”

Daniel Granlund
Kundeansvarlig & Partner

Hva vi gjorde/løsning

Vi valgte å kjøre to typer annonser for Fjellvann. Søkeannonsene ble brukt for å annonsere for alle tjenestene de tilbyr, med mål om å treffe de som søker aktivt, men som ikke nødvendigvis visste om Fjellvann fra før. I tillegg brukte vi RDA-annonser (Responsive Display Ads) for å markedsføre den spesifikke tjenesten “nettside på én dag”. Denne skiller seg mer ut i markedet, og var derfor super å annonsere for med displayannonser.

Denne strategien, i tillegg til et fantastisk samarbeid, resulterte i en skyhøy økning av leads på kort tid!
Kundecaser

Hvis du likte denne, komme du til å elske disse

300 kvalifiserte jobbsøknader mottatt – 29 ansatt
DNV
Med et mål om å tiltrekke seg de beste talentene innen programmering og IT til stillingene “Digital summerjobs”, bisto vi DNV med å utvikle og designe annonser som snakket direkte til målgruppen. Strategien fungerte godt, og resulterte i 300 relevante søknader og ansettelse av hele 29 personer!