Doblet salget av teoriboken “Veien til førerkortet” sammenlignet med året før

ATL er landets største bransjeforbund for trafikkskoler og har avdelinger i hele Norge. De arbeider for god trafikkopplæring og legger til rette for gode og forutsigbare rammevilkår for medlemmene. I forbindelse med salg av “Veien til førerkortet” gjennom teoribok.no, bidro vi med annonseringen for boken. Det resulterte i dobling av salget sammenlignet med  året før.

Kunde
ATL
Kategori
E-commerce
Produkt
Google ads og Rådgivning
Doblet salget av teoriboken “Veien til førerkortet” sammenlignet med året før

Løsning

Etter en gjennomgang av kundens målsetninger og behov, valgte vi å fokusere på søkeannonsering og displayannonsering gjennom Google Ads.

Displayannonseringen skapte oppmerksomhet rundt boken i målgruppen ATL ønsket å nå. Gjennom søkeannonseringen var vi aktivt tilstede der de mulige kjøperne søkte etter boken. Strategien viste seg å fungere svært godt og kampanjen bidro til at ATL doblet salget av teoriboken sammenlignet med året før!

Relaterte kundecaser

Økte publikumstallet med 12% og fikk rekordår i 2019, ved hjelp av digital markedsføring

Les mer

Satset på markedsføring gjennom Google Ads og oppnådde markant økning i antall leads

Les mer

Fikk bedre utnyttelse av budsjettet og økning i antall leads

Les mer

Kåret til årets mest attraktive arbeidsgiver og vinner av prisen “årets helhetlige employer branding”

Les mer

Oppnådde topplassering på Google, og fikk økt antall henvendelser

Les mer

Havnet på Googles førsteside etter kun tre uker!

Les mer

Oppnådde 500 % økning i nedlastning av billetter og 18 % økning i antall besøkende ved hjelp av digital markedsføring

Les mer

Vil du vite mer?

FINN OSS

Akersgata 5

RING OSS

21 42 42 80