Satset på digital markedsføring og oppnådde økning i antall henvendelser gjennom nettsiden
Advokatfirmaet Robertsen har jobbet for gode erstatningsoppgjør for sine klienter siden 1987, og var det første advokatfirmaet i Norge som spesialiserte seg på forsikringsoppgjør og erstatning for skadelidte. De har spesialisert seg innen trafikkskade, yrkesskade, pasientskade og voldsoffererstatning, og www.personskadesiden.no er en del av hva de tilbyr. Denne siden skal gi veiledning om hvordan man som skadelidt kan kreve erstatning fra forsikringsselskaper og andre skadevoldere, samt hvilke forhold man bør være oppmerksom på når man gjør det. Advokatfirmaet Robertsen ønsket å synliggjøre nettsiden www.personskadesiden.no gjennom og skape digital tilstedeværelse innenfor områdene trafikkskade og yrkesskade, og på den måten få enda flere henvendelser fra potensielle klienter.

Løsning
Med personskadesiden ønsket Advokatfirmaet Robertsen å nå ut til alle i hele Norge, som har behov for deres tjenester. Måling av hva annonseringen faktisk gir av verdi er viktig for å skape resultater, og før vi gikk live med markedsføringen satt vi opp konverteringssporing og Google Analytics for å sikre dette. På den måten kunne vi spore hvor mange henvendelser som kom gjennom skjema og e-post på nettsiden, samt hvor mange som klikket på telefonnummer.
I arbeidet med digital annonsering for personskadesiden har vi brukt en kombinasjon av push og pull aktiviteter. I starten hadde vi fokus på søkeannonsering gjennom Google Ads, for å sikre at personskadesiden dukket opp i søkeresultatet når målgruppen aktivt søkte etter tjenester de tilbyr, innenfor områdene trafikkskade og yrkesskade. Etter noen måneder med søkeannonsering, supplerte vi denne annonseringen med Display Ads. Dette er Googles bannerannonsering, og ble satt i gang for å skape en enda større synlighet på nett. Gjennom å benytte merkevarebyggende annonser med et tydelig budskap, oppfordret vi mennesker som trenger deres bistand til å ta kontakt, gjennom bruk av bilder og tekst. Ved å investere i digital markedsføring for å synliggjøre tjenestene rundt personskadesiden, har Advokatfirmaet Robertsen oppnådd en økning i antall henvendelser fra potensielle klienter.