Satset på digital markedsføring og oppnådde økning i antall henvendelser gjennom nettsiden

Advokatfirmaet Robertsen har jobbet for gode erstatningsoppgjør for sine klienter siden 1987, og var det første advokatfirmaet i Norge som spesialiserte seg på forsikringsoppgjør og erstatning for skadelidte. De har spesialisert seg innen trafikkskade, yrkesskade, pasientskade og voldsoffererstatning, og  www.personskadesiden.no er en del av hva de tilbyr. Denne siden skal gi veiledning om hvordan man som skadelidt kan kreve erstatning fra forsikringsselskaper og andre skadevoldere, samt hvilke forhold man bør være oppmerksom på når man gjør det. Advokatfirmaet Robertsen ønsket å synliggjøre nettsiden www.personskadesiden.no gjennom og skape digital tilstedeværelse innenfor områdene trafikkskade og yrkesskade, og på den måten få enda flere henvendelser fra potensielle klienter. 

Kunde
Advokatfirmaet Robertsen
Kategori
Online Konvertering
Produkt
Google Ads og Rådgivning
Satset på digital markedsføring og oppnådde økning i antall henvendelser gjennom nettsiden

Løsning

Med personskadesiden ønsket Advokatfirmaet Robertsen å nå ut til alle i hele Norge, som har behov for deres tjenester. Måling av hva annonseringen faktisk gir av verdi er viktig for å skape resultater, og før vi gikk live med markedsføringen satt vi opp konverteringssporing og Google Analytics for å sikre dette. På den måten kunne vi spore hvor mange henvendelser som kom gjennom skjema og e-post på nettsiden, samt hvor mange som klikket på telefonnummer. 

I arbeidet med digital annonsering for personskadesiden har vi brukt en kombinasjon av push og pull aktiviteter. I starten hadde vi fokus på søkeannonsering gjennom Google Ads, for å sikre at personskadesiden dukket opp i søkeresultatet når målgruppen aktivt søkte etter tjenester de tilbyr, innenfor områdene trafikkskade og yrkesskade. Etter noen måneder med søkeannonsering, supplerte vi denne annonseringen med Display Ads. Dette er Googles bannerannonsering, og ble satt i gang for å skape en enda større synlighet på nett. Gjennom å benytte merkevarebyggende annonser med et tydelig budskap, oppfordret vi mennesker som trenger deres bistand til å ta kontakt, gjennom bruk av bilder og tekst. Ved å investere i digital markedsføring for å synliggjøre tjenestene rundt personskadesiden, har Advokatfirmaet Robertsen oppnådd en økning i antall henvendelser fra potensielle klienter. 

 

Relaterte kundecaser

Møtebooking Norge

Lønnsomt samarbeid og økning i leads gjennom digital markedsføring

Les mer

Dreamwork

Oppnådde betraktelig økning av leads gjennom digital markedsføring

Les mer

OscarsborgOperaen

Økte publikumstallet med 12% og fikk rekordår i 2019, ved hjelp av digital markedsføring

Les mer

Bilkollektivet

Satset på markedsføring gjennom Google Ads og oppnådde markant økning i antall leads

Les mer

Fjellvann

Fikk bedre utnyttelse av budsjettet og økning i antall leads

Les mer

DNV GL

Kåret til årets mest attraktive arbeidsgiver og vinner av prisen “årets helhetlige employer branding”

Les mer

Vil du vite mer?

FINN OSS

Akersgata 5

RING OSS

21 42 42 80