Lønnsomt samarbeid og økning i leads gjennom digital markedsføring

Møtebooking Norge er eksperter på B2B-møtebooking og presale-tjenester. De har fokus på å levere salgsmøter av høy kvalitet for sine oppdragsgivere. Som eksperter på B2B-møtebooking har de spesialisert seg på den første delen av en salgsprosess og generer kvalifiserte leads og møter til sine kunder. For å bli funnet av disse var det viktig for Møtebooking Norge å øke synligheten på nett for potensielle kunder, og gjennom digital markedsføring kunne oppnå flere leads gjennom nettsiden www.motebookingnorge.no. Vi har gjennom ulike kanaler hjulpet Møtebooking Norge med å skape mer tilstedeværelse på nett, noe som igjen har ført til en økning i henvendelser.  

Kunde
Møtebooking Norge
Kategori
Online Konvertering
Produkt
Google Ads og Rådgivning
Lønnsomt samarbeid og økning i leads gjennom digital markedsføring

Løsning

De potensielle kundene Møtebooking Norge ønsket å nå ut til er en målgruppe med høy kundeverdi, og én kunde er mye verdt. Måling av hva den digitale markedsføringen faktisk gir av verdi er derfor essensielt, og før vi gikk live med annonsering satt vi opp konverteringssporing og Google Analytics for å sikre målbare resultater. På den måten kunne vi spore hvor mange leads som kom gjennom skjema og e-post på nettsiden, samt hvor mange som klikket på telefonnummer. 

I arbeidet med digital annonsering for Møtebooking Norge har vi brukt en kombinasjon av push og pull aktiviteter. Vi satt først i gang med søkeannonsering gjennom Google Ads, for å sikre at Møtebooking Norge dukket opp i søkeresultatet når potensielle kunder aktivt søkte etter tjenester de tilbyr. Etter et halvt år med søkeannonsering, utvidet vi markedsføringen gjennom Google Ads til å inneholde Display Ads, som er en form for bannerannonsering. Dette ble gjort for å skape en enda sterke tilstedeværelse på nett,  gjennom å benytte merkevarebyggende annonser med tydelig call to action som oppfordret bedrifter som ønsker å øke salget sitt til å ta kontakt. 

Tilbakemeldingen fra Møtebooking Norge er at de utvilsomt har oppnådd stor verdi av å benytte seg av Solid Media som leverandør av digital markedsføring. Ikke bare har de hatt en økning i antall henvendelser, men sitter også igjen med en god erfaring hva gjelder oppfølging og arbeidsprosess gjennom samarbeidet. De har månedlig blitt fulgt opp av sin rådgiver med rapport av resultater og statistikk som har vært solid og informativ, i tillegg til å hatt en sparringspartner på strategi.

Relaterte kundecaser

Advokatfirmaet Robertsen

Satset på digital markedsføring og oppnådde økning i antall henvendelser gjennom nettsiden

Les mer

Dreamwork

Oppnådde betraktelig økning av leads gjennom digital markedsføring

Les mer

OscarsborgOperaen

Økte publikumstallet med 12% og fikk rekordår i 2019, ved hjelp av digital markedsføring

Les mer

Bilkollektivet

Satset på markedsføring gjennom Google Ads og oppnådde markant økning i antall leads

Les mer

Fjellvann

Fikk bedre utnyttelse av budsjettet og økning i antall leads

Les mer

DNV GL

Kåret til årets mest attraktive arbeidsgiver og vinner av prisen “årets helhetlige employer branding”

Les mer

Vil du vite mer?

FINN OSS

Akersgata 5

RING OSS

21 42 42 80