300 kvalifiserte søknader mottatt – 29 ansatt
DNV GL er et globalt selskap innen kvalitetssikring og risikohåndtering som opererer i mer enn 100 land. De opplever stadig sterkere konkurranse om å tiltrekke seg de beste talentene. Vi fikk i oppgave å tiltrekke de beste kandidatene innenfor programmering og IT til stillingen(e) «Digital summerjobs».

Resultater
DNV GL skulle nå en målgruppe som er kjent for å være svært attraktive på arbeidsmarkedet og dermed utfordrende å få tak i.
DNV GL måtte skille seg ut for å skape oppmerksomhet, kjennskap og interesse blant de kandidatene de ville nå. Dette bisto vi med gjennom å designe annonser som snakket direkte til programmerere og IT spesialister, ved hjelp av kodespråk. Deretter spredte vi annonsene gjennom Facebook, Google Display og Google SØK. Strategien fungerte meget godt og annonseringen bidro til at DNV GL mottok i overkant av 300 relevante søknader hvor de fleste kandidatene var godt kvalifiserte til stillingen. Som et resultat av dette prosjektet endte de opp med å ansette 29 personer.
