Innsendte kontaktskjemaer skjøt i været - 150% økning på et halvt år med samarbeid!

Lunsjhuset tilbyr ulike typer firmalunsj til kunder i Oslo, Asker og Bærum, og har holdt på siden 2015. De leverer lunsjbuffet og porsjonspakker med lunsj til bedriftskunder. Da Lunsjhuset ble kunde av Solid Media ønsket de å øke tilstedeværelsen på Google, og ønsket å få flere kunder. Med et mål om å firedoble nåværende kundemasse har vi med tett samarbeid utviklet både nettsiden og merkevaren til Lunsjhuset!
Kunde
Lunsjhuset
Kategori
Online Konvertering
Produkt
Google Ads, søkemotoroptimalisering og rådgivning
Innsendte kontaktskjemaer skjøt i været - 150% økning på et halvt år med samarbeid!

Resultater

Det første halvåret med markedsføring har ført til en 54% økning i henvendelser til Lunsjhuset. De har også opplevd en økning i mottatte kontaktskjemaer på hele 150%! Dette er deres viktigste form for henvendelser. Vi har brukt mye tid av samarbeidet på å fastslå typene lunsj de skulle tilby og hvordan disse burde presenteres på nettsiden. Dette har åpenbart gitt avkastning.

I løpet av det første halvåret med samarbeid har de mer enn doblet antall besøkende på nettsiden! De har også økt synligheten på Google knyttet til sine tjenester. De troner nå på topp tre på flere fraser knyttet til bedriftslunsj.

Løsning

For å nå Lunsjhuset sine mål har vi jobbet på tvers av kanaler med en helhetlig strategi.

Vi ønsket å nå ut til flest mulig kunder uavhengig hvor de var i beslutningsprosessen - enten de aktivt lette etter deres tjenester eller ikke hadde kjennskap til Lunsjhuset fra før . Da fikk vi utnyttet styrkene i synergiene mellom SEO, SoMe og Google Ads, våre spisskompetanser:

  • SEO: Vi har optimert for søkemotorene, men også jobbet for å tydeliggjøre og skape tydelig skille mellom de ulike typene lunsj de tilbyr. Vi har jobbet med tekst, CTA-muligheter og konverteringsoptimering av nettsiden. På denne måten har vi oppnådd topprangeringer i Google på viktige søkeord deres målgruppe benytter når de leter etter tjenesten deres i det geografiske området de leverer.
  • Google ads: Vi har også satt opp søkeannonser for Lunsjhuset. De er satt opp for å skaffe umiddelbar synlighet for potensielle kunder som lette etter deres tjenester, men ikke hadde kjennskap til merkevaren deres fra før.
  • Kampanjer i sosiale medier: Våre Ads-spesialister har kjørt facebookannonser for branding av Lunsjhuset som bedrift og i sammenheng med lansering av ny lunsjpakke. Dette skaper bevissthet rundt deres nye tjeneste til riktig målgruppe.

Det har også vært viktig å ha tett dialog ettersom Lunsjhuset har utviklet nettsiden sin og tjenestene de tilbyr. Ved å utvikle tilbudet sitt, annonsere i riktige kanaler og å ha en nettside som gjenspeiler tjenestene deres på en god måte har vi sammen oppnådd god vekst!

Innsendte kontaktskjemaer skjøt i været - 150% økning på et halvt år med samarbeid!

Relaterte kundecaser

Advokatfirmaet Robertsen

Doblet antall henvendelser på nettsiden etter digital annonsering

Les mer

Bigblu

Oppnådde 270 % økning i leads og 227 % økning i salg etter fem måneder med samarbeid

Les mer

Motek

Satset på digital markedsføring - økte salg og synlighet på nett

Les mer

We Norwegians

Lønnsom markedsføring, og redusert kost per konvertering gjennom digital annonsering

Les mer

Møtebooking Norge

Lønnsomt samarbeid og økning i leads gjennom digital markedsføring

Les mer

Dreamwork

Oppnådde betraktelig økning av leads gjennom digital markedsføring

Les mer

Vil du vite mer?

FINN OSS

Akersgata 1

RING OSS

21 42 42 80