Lunsjhuset

Med et mål om å firedoble kundemassen til Lunsjhuset jobbet vi tett sammen og utviklet både nettsiden og merkevaren deres. Innsendte kontaktskjemaer fikk en økning på 150% på under et halvt år med samarbeid.

Ufordringen

Lunsjhuset leverer lunsj til bedriftskunder i Oslo, Asker og Bærum, og har gjort det siden 2015. Lunsjhuset kom til oss fordi de ønsket å øke tilstedeværelsen på Google og få flere henvendelser.

Resultatet

Resultatet av samarbeidet ble et nytt produkt, ny infrastruktur og ny nettside for Lunsjhuset. Dette gjorde vi i samarbeid med vårt søsterselskap Fjellvann, som spesialiserer seg på utvikling av nettsider. Dette ga Lunshuset en økning på 150% på nye henvendelser med innsendte kontaktskjemaer. På under et halvt år har de mer enn doblet antall besøkende på nettsiden. De har også økt synligheten på Google knyttet til sine tjenester, og ligger nå på topp tre på flere søkeord.

Fra de startet å tilby det nye produktet “porsjonspakket lunsj” den 28 februar 2022, har de gått fra å levere 0 porsjonspakker til å levere i snitt 175 per dag i juni 2022. Som følge av samarbeidet omsatte de for over 250 000 kr bare i juni på porsjonspakker. På de første fire månedene har de solgt 8974 porsjonspakker, som har skapt en omsetning på over 600 000 kr.

Dette er et eksempel på at vi fra markedsføringssiden kan avdekke behov og etterspørsel i markedet. Innsikten vi deler kan bidra til utvikling, forbedring og nyskaping gjennom at vi sammen ser muligheter vi kan gripe.

150%
Nye henvendelser
2200+
Porsjonspakker per mnd
2x
Antall besøkende på nettsiden
600K
Omsetning på 4 måneder

Vi visste ikke helt hvordan vi skulle markedsføre oss, og nådde ikke ut til så mange som vi ønsket. Da vi startet samarbeidet med Solid Media var det tydelig at de hadde peiling og var profesjonelle. Samarbeidet har gått over all forventning, og den store økningen i henvendelser kunne vi ikke klart uten deres hjelp. Vi merket tidlig at dette var mennesker som ikke bare ville hjelpe oss med markedsføringen, de ville virkelig at vi skulle lykkes på alle mulige måter.

Stein Hansen
Daglig leder
Hva vi gjorde

Løsningen

Vi så i søkeordsanalysen at det var etterspørsel etter porsjonspakket lunsj, noe de ikke hadde fra før. Da anbefalte vi dem å legge til dette som en tjeneste. Vi ble pilot-kunde og teste ut det nye produktet for dem. Så rullet de det ut i markedet.

Vi brukte tid på å fastslå typene lunsj de skulle tilby og hvordan disse skulle presenteres på nettsiden. Vi jobbet på tvers av kanaler med en helhetlig strategi.
Vi jobbet med innholdsproduksjon og optimering av nettsiden for å oppnå topprangering i Google på viktige søkeord. Vi satt opp søkeannonser for potensielle kunder som lette etter deres tjenester, men ikke hadde kjennskap til merkevaren fra før. Vi kjørte Facebook annonser for branding, og for lansering av deres nye lunsjpakke.

Ved å utvikle tilbudet sitt, annonsere i riktige kanaler, og å ha en nettside som gjenspeiler tjenestene deres oppnådde de stor vekst i henvendelser.
Kundecaser

Hvis du likte denne, komme du til å elske disse

Havnet på Googles førsteside etter kun tre uker!
Anker Renhold
Anker Renhold tok kontakt med oss da de ønsket å øke kundebasen ytterligere ved å bli mer synlig digitalt. De ønsket spesielt å øke trafikken på tjenestesidene rettet mot renhold for bedrifter. Gjennom strukturering og optimering av siden, samt innholdsproduksjon, havnet Anker renhold på førstesiden av Google etter kun tre uker!